Zielona Strona Gotowania

Kuchnia roślinna by Lena Green
Grilowany baklazan papryka cukinia z weganskim pesto z bazylii chrupiaca bagietka oliwki drewniana deska na lunch na wynos
Kanapki inaczej Śniadania, Lunche i Brunche

Bagietka z grillowanymi warzywami i domowym pesto

Uwielbiam kanapki na ciepło szczególnie na weekendowy brunch albo w drodze. Dziś proponuję Wam użycie do takiej kanapki prostych składników, ale i dwóch sztuczek. Dzięki nim prosta kanapka nabierze wyjątkowego smaku i nie powstydzicie się jej zaserwować nawet na domówce!

Składniki:

  • domowe pesto z bazylii (kupne nie da takiego efektu)
  • średnia cukinia
  • średni bakłażan (najlepiej z jędrną skórką, ale dojrzały)
  • czerwona papryka (eko papryki szczególnie wyróżniają się większą delikatnością i słodyczą, więc polecam)
  • chrupiąca sałata, np. rzymska
  • opcjonalnie seler

Dodatkowo:

  • chrupiące pieczywo jak np. bagietka (wybierzmy jakąś z dobrej piekarni, albo upieczmy:)
  • oliwki / kapary
  • gałązka rozmarynu
  • oliwa do smażenia
  • sól

 

Paląca się gałązka rozmarynu dająca smak dymu grillowanym na patelni warzywom
Podpalanie gałązki rozmarynu.

Po kolei:

  1. Kroimy : cukinię w podłużne plastry o grubości około 6-8mm, bakłażana w ukośne plastry grubości około 8mm, wzdłuż paprykę w około 6-7 cząstek
  2. Myjemy i osuszamy sałatę
  3. Na oliwie z oliwek smażymy posolone warzywa aż nabiorą koloru. Między warzywa kładziemy gałązkę rozmarynu i co jakiś czas przemieszczamy ją, żeby oddała oliwie jak najwięcej aromatu. Pod koniec smażenia CZAS NA SZTUCZKĘ! Wyjmujemy gałązkę i ją podpalamy, po czym kładziemy ją z powrotem na patelnie i przykrywamy przykrywką. Dzięki temu zabiegowi warzywa dojdą w aromacie dymu i nabiorą pysznego “wędzonego” smaku.
  4. Przekrajmy bagietkę i smażymy ją przez chwile w oliwie po warzywach (aż się zarumieni)
  5. Bagietkę smarujemy domowym pesto (to nasza smakowa SZTUCZKA NUMER 2!) i układamy grillowane warzywa przełożone sałatą (także cieniutkimi plastrami surowego selera jeśli zdecydowaliśmy się g dodać). Gotowe! 

Warto wiedzieć:

  • gałązkę rozmarynu nie raz trzeba podpalić kilka razy żeby zaczęła się tlić, ale ogólnie nie ma z tym problemów bo rozmaryn zawiera moc olejków eterycznych. Jeśli natomiast gałązka rozpali się za mocno, nie martwy się  – ogień po chwili zgaśnie pod przykrywką.
  • warto po smażeniu odsączyć warzywa z tłuszczu  np. kładąc na ręcznik papierowy – kanapka będzie mniej tłusta i “mokra”
  • jeśli kanapkę będziemy jeść od razu, nie przejmujmy się i łączmy wszystko na świeżo, ale jeśli chcemy ją zjeść później, dajmy warzywom najpierw ostygnąć zanim połączymy je z sałatą

Kanapkę podajmy z wyraźnymi w smaku piklami jak kapary czy oliwki, można też sięgnąć po majonez.

Smacznego!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *