Zielona Strona Gotowania

Kuchnia roślinna by Lena Green
owsianka platki owsiane orkiszowe borowki figi drewniana deska flat lay figo owoce zdrowe sniadanie
Śniadania, Lunche i Brunche Szybko i smacznie

Owsianka z orzechami i suszonymi owocami.

Owsianki, są proste, szybkie, suuper pożywne, łatwe w modyfikacji i na prawdę trudne “do popsucia”. W dodatku możne je jeść i na zimno i na ciepło. Można je nawet przygotować w pracy mając do dyspozycji jedynie czajnik! Dla tego myślę, że możne je spokojnie uznać za totalną bazę śniadaniową. Ja lubię owsianki głównie na bazie płatków owsianych (tak, są też inne), z orzechami i świeżymi owocami. Poniżej przedstawiam wam wariant, na który ślinka cieknie i który na pewno nikogo nie pozostawi głodnym:)

Czas przygotowania – 15 minut

Składniki:

  • płatki owsiane, można dodać trochę innych jak orkiszowe czy żytnie
  • wrząca woda albo ulubione mleko roślinne
  • suszone owoce: daktyle, śliwki, żurawina, figi, rodzynki (dla słodyczy, plus extra błonnik)
  • orzechy: włoskie, laskowe, nerkowce (ważne kwasy tłuszczowe i witaminy)
  • ulubiony jogurt roślinny
  • sezonowe owoce
  • opcjonalnie – musli crunch np. z suszonymi malinami

owsianka platki owsiane orkiszowe borowki figi drewniana deska flat lay figo owoce zdrowe sniadanie

Po kolei:

  1. Ja najczęściej płatki zalewam wrzątkiem i daje im “naciągnąć”, można je też podgotować w mleku / wodzie – będą miększe. Jeśli płatki gotuje na mleku, lubię dodać kawałki jabłka dla kwaskowatości.
  2. Parze i siekam suszone owoce
  3. Parze / płucze i siekam orzechy
  4. Przygotowuje owoce
  5. Łącze płatki, suszone owoce i orzechy, polewam jogurtem, posypuje owocami, musli crunch i gotowe!

Robiąc tak proste przepisy postarajcie się za każdym razem wykorzystać do nich inne dodatki – urozmaicona dieta to dobra dieta:)

Smacznego!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *