Zielona Strona Gotowania

Kuchnia roślinna by Lena Green
placki na slodko na platkach owsianych mleku ryzowym bez jajek weganskie z bananem pomaranczo i Czerymoja
Featured Śniadania, Lunche i Brunche Szybko i smacznie

W zasadzie 3 składniki i mamy extra placuszki!

Ja lubię pracować na wypróbowanych proporcjach i składnikach. Dla tego, żeby zrobić słodkie placuszki zaczęłam od stworzenia bazy z mojego niezawodnego, dwuskładnikowego ciasta naleśnikowego. Potem, zagęściłam ciasto w najprostszy możliwy sposób – płatkami owsianymi. Żeby było “pulchnie” sięgnęłam po klasyczny zestaw soda plus ocet NO I GOTOWE!
Dokładny przepis poniżej:)

Czas przygotowania ciasta – 10 minut + smażenie

Składniki:

  • 1 i 1/2 (225 gram) szklanki mąki pszennej, typy 550 (placuszki lekkie) do 1050 (placuszki bardziej zbite)
  • 2 szklanki (500ml) mleka roślinnego, żeby zaoszczędzić i mieć jeszcze smaczniejsze placki polecam domowe mleko ryżowe. Raz zabrakło mi mleka, zrobiłam pół na pół z wodą też było ok:)
  • około 10 łyżek płatków owsianych (zależy jak gęste mamy mleko, oceńmy po smażeniu pierwszego placucha czy zwiększamy ilość płatków). Raz użyłam orkiszowych, dałam ich 12 łyżek i mimo niskiej zawartości glutenu też dały radę:)
  • 1/2 łyżeczki sody
  • łyżka octu jabłkowego / soku z cytryny
  • szczypta soli

Po kolei:

  1. Mieszamy mąkę z mlekiem, sodą i solą, najlepiej trzepaczką od blendera, albo mikserem > bardziej mieszamy > uwalnia się więcej glutenu = placuszki się lepiej trzymają
  2. Wsypujemy płatki owsiane i odstawiamy ciasto na 5 minut żeby płatki “naciągnęły” i zagęściły ciasto
  3. W międzyczasie obieramy i kroimy wybrane owoce – jabłka / banany / gruszki / Możemy też dodać owoców suszonych: śliwki / rodzynki / daktyle
  4. Dodajemy ocet, mieszamy i wsypujemy owoce
  5. Ciasto jest gotowe do smażenia > polecam smażyć na średnim ogniu na oleju kokosowym extra virgin – doda im słodkawego smaku. Jeśli patelnia nam się za mocno rozgrzeje przejdźmy na oleje o wyższej temperaturze dymienia – olej kokosowy rafinowany, olej rzepakowy

słodkie placki na mleku ryzowym bez jajek na platkach owsianych z babanem podane ze swierza pomarancza weganskie sniadanie

Warto wiedzieć:

  • Nie mieszajmy octu i sody od razu, placuszki rosną dzięki dwutlenkowi węgla jaki się wydziela podczas wymieszania tych dwóch substancji, jeśli reakcja zajdzie szybciej niż usmażymy placki, nie będą one puszyste
  • Placki pod przykryciem (nie koniecznie w lodówce) spokojnie mogą przeczekać, żeby stać się przekąską na drugi dzień:)

Polecam jeść z domowymi konfiturami, owocami, jogurtami roślinnymi, bądź słodkimi syropami jak klonowy czy z agawy. 

Smacznego!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *